Vores skole (19).jpg

Ny på Helsingør Skole

På Helsingør Skole arbejder vi ud fra begrebet ’Alle børn har ret til succesfuld læring’. Det betyder, at vi møder dit barn med positive forventninger og har fokus på, at alle børn oplever succes med at lære nyt, både fagligt og socialt,  frem for kun at fokusere på at opnå flotte resultater.

I praksis betyder Succesfuld Læring, at man lærer af sine fejl, ved at øve sig og at det gør en forskel at blive ved og på den måde blive dygtigere. Vi udfordrer eleverne og motiverer dem til at gå lidt længere, end de selv tror de kan. Det tror vi er vejen til at blive mere robust og stå stærkere i situationer, som kan være svære. Vi fokuserer på sammenhængen mellem trivsel og læring – hos os går de 2 hånd i hånd.

En god start på dagen

Dagen starter bedst, når man har sovet godt og fået morgenmad. For lidt søvn påvirker børns fysiske og psykiske overskud. Når vi sover godt om natten. kan vi bl.a. bedre

• regulere vores appetit og mærke mæthed

• bevare roen i pressede situationer og reagere konstruktivt

• bearbejde dagens oplevelser og lagre dem i blandt andet langtidshukommelsen

På Helsingør Skole anbefaler vi, at børn under 12 år får 9-12 timers nattesøvn.

En mæt elev tænker og husker bedre, er mere præcis og har mindre fravær. Det at spise morgenmad er en del af en sund livsstil, og det har stor betydning for børns sundhed og velvære. Derfor beder vi dig sørge for, at dit barn spiser morgenmad hver morgen.

Møde til tiden

Vi forventer, at du sørger for, at dit barn møder i skole til tiden. Det er rarest for dit barn at møde til tiden. Så kommer dit barn godt fra start og ved, hvad der skal ske i løbet af dagen. Børn som kommer for sent forstyrrer undervisningen unødigt, og det vil vi gerne undgå.

Trafik

Når dit barn starter i skole, skal dit barn bevæge sig sikkert i trafikken. Vi beder dig om at øve skolevejen på cykel eller gå-ben sammen med dit barn. På den måde hjælper du dit barn med at blive selvstændigt i trafikken, og det er sundt for dit barn at røre sig fra morgenstunden. Helsingør Skole har skolepatruljer, som hver morgen hjælper børnene med at krydse den nærmeste skolevej.

I skole i bil

Hvis du har brug for at køre dit barn i skole, kan du sætte sit barn af på kys-og-kør pladsen ved dit barns skole. Dit barn går selv ind i skolen.