Nordvestskolens 6. klasser påmønstrer Legeskibet

For tiden ligger “Legeskibet” til kaj ved Kulturværftet.

Mandag d. 21. september var det alle 6.klasserne fra Nordvestskolen, der deltog. De første om formiddagen - resten over middag. Legeskibet er udviklet i et samarbejde mellem Gerlev Legepark, Gerlev Idrætshøjskole og Lauritzen Fonden.

Det var Legematroser, uddannede legeinstruktører fra Gerlev Idrætshøjskole, der førte eleverne gennem dagens forløb.

Helsingør og Esbjerg Kommuner er frontløbere i dette legeprojekt, der løber over 5 år. Helsingør kommune vil arbejde aktivt med leg og blive klogere på, hvad leg er. Legens potentialer genopfriskes og styrkes for udvalgte institutioner og folkeskoler.

Der var liv og glade elever på kajen den morgen. De to første 6. klasser kom kl. 9.00 og var blevet delt fysisk op. Den ene ude på en af ravelinerne og den anden på pladsen tæt ved Kulværftet.

Den meget engagerede legematros, Heidi, førte eleverne på Kulturpladsen igennem mange gode og sjove legeaktiviteter. To af klassens lærere, Anna og Emil, hjalp myndigt med til, at alle hørte og forstod den enkelte legs præmisser. Der var rigtig meget bevægelse i de forskellige aktiviteter. Der blev løbet meget. Der blev grinet meget. I det hele taget var der en god stemning.

En af lærerne på eftermiddagsholdet udtalte, at de mange spændende legeaktiviteter vil give inspiration til bevægelse i undervisningen.

Eleverne har hjemme på skolen givet udtryk for, at det var sjovt at lære nye lege nede på den store plads ved Kulturhavnen.

Skrevet af Brian Peter Grønbæk