Det gode skib “Legeskibet” er i havn igen!

Legeskibet - leg på skibet! Er det godt for sikkerheden at lege på et skib? “Skib” legen, og leg på kajen i stedet for.

Og det er, hvad 6. årgang på Nordvestskolen gør i disse dage på kajen foran Kulturværftet i Helsingør.

“Legeskibet” er et projekt, som Helsingør kommune har sagt ja til gennem flere år med stor succes. Nordvestskolen vil gerne fremme bevægelse i undervisningen, så den har igen i år sagt ja tak. Derfor er der fuld gang i spil og lege på kajen.

“Legeskibet” præsenterer sig selv på følgende måde: “Legeskibet er et fem-årigt projektsamarbejde mellem Gerlev Center for Leg & Bevægelse og Lauritzen Fonden, som præsenterer en aktiv kultur for leg og bevægelse i de danske havnebyer. Det er et sejlende dannelsesprojekt, hvor leg, bevægelse, viden og kultur skaber dialog og interaktion.”

I år er der opstillet flere forskellige spille- og legemuligheder. Så udover de store fælleslege kan man spille og lege i mindre grupper fra to til fire personer.

Det var tydeligt, at formiddagens 6. klasse med lærerne Avesta og Camilla tog godt imod de nye muligheder, som de fik lov til at afprøve efter de indledende fælles legeøvelser var gennemført.

Og hvordan kan man så se, at det var noget 6. klassen kunne bruge? Jo, der var udelukkende store brede smil, høj latter og glade råb. Til trods for at himlen overbrusede de travlt beskæftiget “legematroser” med en let efterårsregn.

Splitte mine bramsejl! Det var en spændende dag på kajen i Helsingør.