Jorden er giftig - men det er bare noget vi leger!

For cirka 3 uger siden kunne du læse historien om “Den glade lille cowboy”, der handlede om etableringen af nye legeaktiviteter for de mindste børn på Skolen i Bymidten.

Nu er det hele klar til brug!

Her på en dejlig forårsdag i april har 3 elever, to piger og en dreng fra 1. R, indtaget området. Jeres udsendte spurgte drengen, om der var nogle af legeaktiviteterne, som han specielt var glad for. “Det kan jeg ikke så let svare på…. Jeg syn’s det hele er godt!”, var hans ærlige svar.

De to piger er i gang med at klare balancebommen. I fællesskab opdager vi, at man faktisk kan komme helt fra den ene ende af området til den anden ende…. uden at få jord, mudder … og GIFT! på fødderne.

Nu har børn og andre (barnlige) sjæle mulighed for at lege den gode gamle leg, “Jorden er giftig!”, i gården ved SFO’en og Perssons Palæ.

De tre glade elever fik afprøvet banen - uden at falde. Deres balanceevne er i den grad veludviklet. I det hele taget er der tænkt meget i at træne børnenes balanceevne. Hele området ser meget indbydende ud. I den store gård ved bygning 9, hvor 3. - 4. klasser har til huse, er der også nu etableret en ny stor gynge og trampolin.

De tre “cowboyheste” fik denne formiddag lov til selv at springe rundt i det skønne vejr. Men, tænker jeg, det varer nok ikke længe, før der er en glad lille cowboy, der får lyst til at ride en tur.

Tillykke med alt det nye til børn og voksne i Indskolingen på Skolen i Bymidten.