Planlægning af nye legepladser på Nordvestskolen

Som tidligere beskrevet er renoveringen af Nordvestskolen i fuld gang. Det er måske ikke så synligt endnu, men for at alt skal blive så godt og flot som muligt, kræver det, at man forbereder sig grundigt.

Ét er at beslutte, hvilke farver skolens mursten skal have. Et andet er, hvor de splinternye tiltænkte legeredskaber skal placeres på skolens store udendørsarealer.

Jo, Nordvestskolens ledelse, Søren Pedersen og Henrik Persson, skal sætte sig ind i mangt og meget. Derfor er det godt at mødes med konsulenter, der har viden og erfaring med netop legeaktiviteter og legeredskaber.

Derfor er der for nyligt blevet afholdt møde med to af firmaet “Elverdals” konsulenter.

Man gik rundt på det store udendørsareal for at se, om de planlagte legeredskabers placeringer, set fra et skrivebord, nu også kunne godkendes, når man skal overholde sikkerhedskravene for legepladser. Fx er der skærpede krav til størrelsen af faldunderlag.

Så i bidende kulde blev der målt op og skridtet af i de forskellige områder, hvor de nye fx klatrestativer og trampoliner skal etableres. Hvor kan arbejdsmaskinerne

komme ind henne? Nogle steder er veje og stier nemlig smalle og lidt kringlede. Der er mange forhold at tage højde for.

Arbejdet forventes at blive igangsat i første halvdel af marts. Og det er jo lige om lidt!