Præsentation af konstitueret DPL på Skolen i Bymidten

Hej! Selvom hjemmeundervisning er den nye hverdag for en tid, arbejdes der på højtryk på at drive god skole, og derfor skriver vi stadig artikler om livet på skolen. Den første artikel i det her nye år er et portræt.

Præsentation af konstitueret DPL på Skolen i Bymidten

Den 1. november var første dag for Mette D. Pihl som konstitueret Daglig Pædagogisk Leder (DPL) på Skolen i Bymidten. Mette har indtil 1.november 2020 været afdelingsleder på skolen.

Hvem er så Mette, kan den spørge, som ikke kender hende?

Mette har været ansat på skolen som lærer siden begyndelsen af 00’erne og har de sidste 6 år været afdelingsleder.

Hun er i begyndelsen af 40’erne, er gift og er mor til to børn. Hun bor i Humlebæk. Mette finder god energi ved at bruge den skønne natur i og omkring Humlebæk.

Man vil også tit se Mette komme cyklende af Strandvejen til og fra arbejde. Mette fortæller, at de sidste par måneder som DPL’er har været spændende og udfordrende. Man skal stå på tæer! Og det passer Mette godt.

Der er mange forhold og spørgsmål, som er nye for Mette. Som hun siger: ”Man møder noget nyt hele tiden, men det var jeg godt klar over, da jeg sagde ja til konstitueringen.”

Jeg spørger Mette om, hvad den større forskel er på at være afdelingsleder og DPL’er?

Hun siger uden at blinke, at man som afdelingsleder har ansvaret for et delområde af skolens drift. Som DPL’er har man det endelig ansvar for hele skolen. De endelige beslutninger ligger hos DPL’eren.

Allerede inden juleferien var mange erhverv lukket ned, og nedlukningen er udvidet efter juleferien på grund af coronaen. Mette håber på, at det nye år på sigt vil bringe mere normale tilstande, jo længere vi kommer frem i vintermånederne og foråret.

Mette er sulten på, at skolen igen i det store fællesskab kan udvikle sig og fortsætte forskellige projekter. Det har været svært i lang tid, fordi hverken lærerne og eleverne har kunnet samles på “kryds og tværs.” Den fortsætter noget tid endnu, som vi alle ved ...

Vi ønsker Mette godt nytår til dig Mette og held og lykke med konstitueringen.