• Forfatters billedeHelsingør Skole

Så er sommerferien ved at være slut

Kære forældre og børn på Helsingør Skole.

Sommerferien lakker mod enden. Jeg håber, at I har nydt en lang og god sommerferie.

I denne uge er alle lærere og pædagoger på skolerne lavet de sidste forberedelser til det nye skoleår, og vi glæder os til at tage imod alle skolebørn mandag den 9. august.

Det kommende skoleår på Helsingør Skole bliver spændende, og vi krydser fingre for, at det også bliver uden de afbrydelser, som vi har været igennem de seneste 1 1/2 år. Der er kommet godt styr på smitten af Covid-19 i Danmark, mange er blevet vaccineret, og vi følger hele tiden de nyeste retningslinjer, så vi på skolen også er med til aktivt at holde smitten nede.

En af de helt store begivenheder på Helsingør Skole er det renoveringsarbejde på Nordvestskolen, som gik i gang i forsommeren. Første spadestik blev taget til et meget tiltrængt renoveringsprojekt, som kommer til at fortsætte de næste 3 år. Nordvestskolen ligger omgivet af de flotteste grønne områder, som inviterer til masser af bevægelse og leg, men skolebygningerne har været forsømt i mange år. Derfor er der sat et stort projekt i gang, hvor hele Nordvestskolen får et tiltrængt ansigtsløft. Vi følger renoveringsarbejdet nøje og vil gerne dele det med jer, så mens det står på, deler vi billeder og videoer fra skolen løbende, så I også kan følge med i, hvordan arbejdet skrider frem. Se videoen fra første spadestik HER: https://vimeo.com/554636241

Renoveringen af en Nordvestskole handler om mere og andet en blot nye facader. Det handler i høj grad også om stemningen på skolen, stoltheden over at der bliver investeret i 'os' og det handler om at skabe de bedst tænkelige rammer for den succesfulde undervisning, som alle børn har ret til.

Vi glæder os til at dele spændende artikler, flotte billeder og informerende videoer med jer i det kommende år og ønsker alle en rigtig god start på det nye skoleår.

Velkommen tilbage i morgen den 9. august!

Mange hilsener fra

Kari Jørgensen