NY BEGYNDELSE FOR DE MINDSTE

Så kom endelig dagen, hvor man efter skoletid kunne sige: “Jeg går i 0.Q på Skolen i Bymidten - hvis du vil vide det!” Mandag den 10. august blev skolen igen elevernes skole. Den sidste uges tid har det nemlig kun været personalet, der har været i gang. Dengang alt var normalt, før coronaen ændrede traditionerne, mødte alle 0. klasses eleverne ind kl. 10.00, og hvor lederen bød alle velkommen. Det kunne måske være meget overvældende at stå sammen med 100 andre børn og måske 150 voksne, hvis man var 5-6 år og helst ville holde mor eller far i hånden hele tiden. Så i disse tider, hvor vi hele tiden skal huske at holde afstand og højest må samles 100 mennesker af gangen, var det måske meget rart “kun” at samles en klasse af gangen. Annemette Guttormsen, lederen af indskolingen, bød alle velkommen sammen med de forskellige børnehaveklasseledere og assistenter. Til hjælp havde hun 3. årgang, hvor de 4 klasser på skift stod klar med “viftende” flag og hilste pænt velkommen til deres nye skolekammerater. Corona-tiden har ændret på meget, men set fra en lille ny skoleelevs synsvinkel kunne det måske være stof til eftertanke, at den måde denne store dag blev afviklet på i år, kunne blive en ny måde - en ny tradition at gøre det på.

Velkommen til alle de nye 0. klasseselever.