60a544_0d601eff4006464e9dd329fb1c88540e-mv2_edited.jpg

SFO Helsingør Skole

Helsingør Skoles SFO består af SFO på Skolen i Bymidten og SFO på Skolen ved Gurrevej.

Visionen for Helsingør Skoles er: Alle børn har ret til succesfuld læring.
SFO´erne er og skal være et sted, hvor børn føler, at de hører til, bliver tilbudt mulighed for at lære og udvikle sig i samspil med de voksne, der omgiver børnene.

SFO’erne tilbyder et udviklende og varieret fritidsliv med fokus på at danne lege- og venskabsrelationer, der bl.a. skal gøre børn gode til at navigere socialt i deres liv.
VI tilbyder en bred vifte af kreative og sportslige aktiviteter.
Der arrangeres forskellige ture i svømmehallen. Sportspladsen og skolernes idrætsfaciliteter bruges både i SFO-regi og i samarbejde med interesse- og idrætsforeninger.

Som udgangspunkt er det den samme pædagog, der følger klassen fra de starter som før-skolebørn til de skal i klub.

SFO et tæt samarbejde med skolen.

Det er klassens pædagog, som har klassen i UUV-timer, ligesom pædagogen indgår i klassen på anderledes dage og i diverse sociale forløb.

SFO Skolen i Bymidten

Telefonnumre
0.-1. kl tlf. 49282229

2.-3. kl tlf. 49282228

SFO Skolen ved Gurrevej

Telefonnumre
Afd. Basen: 41868219

Afd. Isbjørnen: 41868220

60a544_04199a6c73a9401c9db34017a92d5660-

HS Klub

HS Klub har to afdelinger.

Fiolen ligger på Skolen i bymidten. Åbningstiderne er hverdag

fra kl. 13.30 -17.00, mandag og torsdag til kl. 20.30.

AB/KU ligger på Abildgaardsvej 45 og har åbent hver dag fra kl. 13.30 -17.00, samt mandag og torsdag til kl. 20.30.

Start

Dit barn starter i klub omkring 1. maj i 3. klasse. Dit barn kan godt komme i klub, selvom det ikke har gået i SFO.

Klubberne er for børn

I klubberne vil vi gerne tilbyde børnene forskellige aktiviteter, som tilpasses til årstiderne og børnenes ønsker og egne initiativer. Helt grundlæggende vil vi gerne have, at børnene bruger tiden i klubben på netop det, som de synes er spændende, for så udvikler de sig mest både som mennesker og de udvikler samtidig alverdens vigtige kompetencer.

Børnene kan sy, male, klippe og klistre og være kreativ på mange andre spændende måder hver dag i klubberne. De kan også bruge kroppen aktivt og spille boldspil, dyrke rollespil i skoven osv. helt afhængig af, hvad det enkelte barn synes er spændende. Vi har brætspil, computerspil i vores gamingrum, billard, bordtennis og i det hele taget en masse muligheder for at være sammen i givende fællesskaber og have det sjovt med de andre børn i klubben.

Hvis børnene bliver sultne, har vi en hyggelig café, hvor der bl.a. er dagens ret, boller, frugt og saft, som kan købes på de cafekort, som du som forælder tanker op løbende.

Når tid og vejr tillader det, tager vi på tur. Det kan fx være en tur i svømmehallen, til havnen, til Vilde vulkaner og Lalandia, der kan være overnatning i klubben og vi holder LAN-fester for dem, som er computerinteresserede.

Du kan løbende følge med i, hvad vi laver, på Facebook (klik på knapperne længere nede), for at se klubbens hverdag med aktiviteter og ture.

Abildtræet og Krudtuglen

Abildgaardsvej 45
3000 Helsingør

Fiolen

Marienlyst Alle 2, bygning 3, stuen
3000 Helsingør

Fritidsklubben Gavlen

Gavlen er et klubtilbud til børn i alderen 10-18 år med vidtgående eller generelle indlæringsvanskeligheder. Børnene går eller har gået i et specialtilbud eller har behov for et socialpædagogisk klubtilbud.

Nogle af børnene har diagnoser som ADHD, Cerebral Parese, infantil autisme, Tourette syndrom eller er lettere mentalt retarderet.

Alle børn på Gavlen er visiteret, og Gavlen er således et særligt tilbud, som ikke er omfattet af den generelle pladsanvisning.