DSC_0411.JPG

Mellemtrinnet 4. - 6. klasse

I mellemtrinnet bliver dit barn gradvist mere bevidst om sine læringsmål og deltager endnu mere aktivt i at skabe gode resultater og være en god kammerat.

Sådan gør vi

I mellemtrinnet oplever dit barn, at der er mere struktur i undervisningen med fokus på projekter, samarbejde, og eleverne lærer at bidrage til et godt læringsmiljø. Selvstændigheden trænes og øges, så dit barn fx får styr på skoleopgaver, skoletaske, legeaftaler og klarer uenigheder selv. Selvindsigten øges også og trænes bl.a. ved at sætte ord på følelser, bidrage til klassefællesskabet og have ansvar for sig selv og sine omgivelser.

Din rolle som forælder

Du støtter dit barn i selvstændighed ved at, dit barn selv lærer at få styr på skoleopgaver og taske inklusiv idrætstøj, selv smører madpakke, arrangerer legeaftaler og klarer mindre uenigheder selv.

Det er fortsat vigtigt at tale ordentligt om skolen, klassekammerater, deres forældre og lærerne, hvis noget bliver svært – og så vise, hvordan man kan håndtere uenigheder/konflikter fx ved at henvende sig til klasselærere eller de andre forældre.

Du deltager stadig i og bidrager til et godt klassefællesskab forældrene imellem, hvor der er god tone og konstruktive forslag og klasseaktiviteter.