CAFE MONTEBELLO NU PÅ NORDVESTSKOLEN

I mandags gik rygtet hurtigt rundt på Nordvestskolen. Man kunne lugte det, man kunne se det, man kunne smage det. Og det hele var godt! Daglig pædagogisk leder Søren Pedersen har under sommerferien arbejdet på at få en ny madordning til skolen. Det lykkedes, og det blev “Cafe Montebello”, der har til huse på netop Montebello på Gurrevej. Det er de to smilende og venlige kvinder, Camilla og Pernille, der står for den daglige produktion og salget. Camilla fortæller f.eks,, at al brød bliver lavet uden mælk. Henrik, der er afdelingsleder på skolen, fortæller, at eleverne i den grad har opdaget, at Camilla og Pernille er gode til at skabe en god og imødekommende kontakt med de elever, der gerne vil handle i cafeen. Camilla og Pernille gør alt for at minimere madspild, så derfor vil man hver fredag opleve et begreb, man måske kender fra de små hjem - nemlig begrebet “Alt godt fra køleskabet”. Camilla fortæller, at der var rugbrød til overs fra i går. Derfor bliver der i dag lavet skønne stykker smørrebrød. Camilla fortæller også, at der er givet tilladelse til, at naboerne også må handle i cafeen. Et spændende forsøg på at udbygget de allerede gode relationer til nabolaget. Held og lykke med cafeen både til skolen og til Camilla og Pernille….

“Forresten, jeg vil gerne lige købe en….”