Der er stadigvæk undervisning på Gurrevej del 2!

Hvis man tror, at de danske folkeskoler ligger øde hen, fordi alle er sendt hjem og har fjernundervisning, må man tro om igen!

I dagene før alle 0.- 4.klassetrin måtte komme tilbage til skolen, summede der af undervisning i den bygning, der bliver kaldt for "Indskolingsskolen". Umiddelbart virker det som om, at der foregår undervisning i samtlige lokaler denne fredag vintermorgen.

Der er også nødundervisning på afdeling Gurrevej. Der er blevet skabt en god fordeling og samling af de børn, der har brug for en daglig fysisk tilstedeværelse på skolen, fortæller Cecilie, der er afdelingsleder på skolen.

På 1. sal har man samlet eleverne fra 2. klassetrin i en klasse. Ida, en pige i klassen, holder en kort pause fra computeren og fjernundervisningen.

Hun fortæller, at man har været i skole hver dag fra kl. 8:00 - 12:00. Hun synes, at de mest har dansk, matematik, engelsk og billedkunst. Hun savner at være sammen med sin "rigtige" klasse - i deres eget klasselokale.

Et andet sted i lokalet sidder en voksen på hug og hjælper en dreng med et meget svært matematikstykke… Der tælles med alle fingrene.

I stueplanet fordelt i forskellige lokaler har eleverne fra 1. klassetrin samt 3.- 4. klassetrin undervisning. Her har eleverne også fjernundervisning, men der er voksne, der kan hjælpe til, hvis en opgave driller. Der er en god stemning, og der er faktisk ret stille.

Mange sidder med høretelefoner på…!

Alle eleverne fra de fire 0. klasser er samlet i en klasse, hvor de voksne står for den daglige forberedelse, planlægning og gennemførelse af undervisningen. Her er man i gang med de sidste afsluttende opgaver omkring 100 dages festen.

Fornylig var det netop 100 dage siden, at skoleåret begyndte en dejlig sommerdag i august.

Man er ved at lave en hemmelig gave til ledelsen. Den er så hemmelig, at jeg her ikke må skrive, hvad det er….!

I ugen har man bl.a. fundet 100 forskellige ting. Hoppet 100 gange i idræt. Det er svært at tælle så langt…

Mange er ved at færdiggøre deres selvportrætter...Ret flotte.

Måske er denne fredag sluttet med, at alle eleverne i 0. “Nødklasse” har råbt 100 hurraer i fejringen af den store dag…. Ellers gør jeg det nu…:” Hurra, hurra, hurra, hu…"

Tak, fordi at jeg måtte komme på besøg til alle elever og voksne i indskolingsbygningen på Gurrevej.